Tisa

Da li znate kako izgleda drvo tise?

Prelepi četinar guste krošnje. Taxus baccata – čita se taksus bakata.

U stručnom imenu reč baccata što označava bobicu.

Za razliku od drugih četinara ova vrsta nema šišarku.  Seme je obavijeno crvenim, sočnim omotačem pa podseća na bobicu.

Interesanto, svi delovi biljke su otrovni, samo omotač semena nije. Nemoj da probaš!!! Ptice se hrane omotačem, ali gutaju i seme. Kako se ne otruju? Vrlo jednostavno. Seme ne mogu da svare, pa celo i neoštećeno izbacuju izmetom. Zgodno zar ne! Ptica dobija hranu, a biljka rasejavanje. Svi zadovoljni!

Tisa je u vreme starih Slovena smatrana svetom biljkom, a grančica se poklanjala putniku-namerniku da ga štiti od zla tokom puta.

5 thoughts on “Tisa

  1. u avom dvoristu imam tri drveta tise.moj PUDLIC-PAS obozava bobice.ja sam operisana od karcinoma dojke,primala sam citostatik TAXATERA koji se pravi od tise.imam rak dojke invazivni, i evo preko 6 godina i pored metastaza u limfnim zlezdama prilikom operacije,ziva sam.kad sam videla da moj pas halapljivo jede bobice ja sam mu se pridruzila i svake godine sa mojim psom jedem i ja.neznam dali mi je to pomoglo da sam preko 6 godina i pored losih prognoza ziva.jednostavno moja malecka pudlica mi je dala ideju da probam bobice.

Ostavite odgovor

